Kuszenie klienta, czyli jak galerie handlowe promują swoją ofertę

Jednym z ulubionych miejsc do spędzania wolnego czasu jest centrum handlowe. Warszawa ma takich obiektów najwięcej, ale inne miasta również postawiły na sklepy wielkopowierzchniowe. Ich coraz bogatsza oferta sprawia, że pobyt w galeriach handlowych nie kojarzy się już tylko z zakupami. Czy jeszcze kuszą nas właściciele takich miejsc?

Plan na weekend

Zarządcy centrów handlowych nie narzekają na brak zainteresowania w dni powszednie. Jednak najwięcej klientów odwiedza je w weekendy. Za najbardziej oblegane dni uchodzą piątek i sobota. Do niedawna była to jeszcze niedziela, obecnie wyłącznie handlowa, czyli ostatnia w bieżącym miesiącu. Centrum handlowe w Warszawie to miejsce na całotygodniowe zakupy, zabawę w strefie rozrywki, świętowanie różnych uroczystości. Wiele rodzin wprowadziło rytuał weekendowych wizyt w galeriach handlowych. To wizyta w kinie, kawiarni lub obiad w jednej z licznych restauracji, lub knajpek. W tym czasie mimowolnie bierzemy udział w oglądaniu oferty poszczególnych sklepów, kupowaniu rzeczy nieplanowanych czy też smakowaniu atmosfery wielkiego sklepu. I reklam, jakie w nim umieszczono.

Skuteczna promocja

Prawie każde centrum handlowe w Warszawie ma dobrze rozbudowany system digitali do wyświetlania informacji. Nic dziwnego, ponieważ galerie handlowe to wyjątkowo atrakcyjne miejsce na reklamę. Można w nich liczyć na ogromną widownię, otwartą na komunikaty reklamowe różnego typu. Digitale dopadają klienta prawie wszędzie. Są rozmieszczone na głównych trasach poruszania się, dzięki czemu nawet mało skoncentrowany na zakupach klient nie ma szans ich przeoczyć. Kampania z użyciem digitali zapewnia efektywny zasięg, który dodatkowo jest wspierany przez komunikaty w mediach społecznościowych. Osoby, lajkujące konkretne miejsce mogą liczyć na regularne informacje o promocjach, wyprzedażach czy też eventach, jakie odbywają się na miejscu.

Zaplanowany przekaz

Poszczególne komunikaty nie pojawiają się w sposób chaotyczny. Klienci, choć nie mają o tym pojęcia, mogą liczyć na ukierunkowany przekaz reklamowy. Jest on dostosowany do pory dnia, tygodnia, weekendu, a nawet pogody. Sztab specjalistów z agencji marketingowych może kreatywnie zaplanować kampanię pod konkretne marki i firmy. Co prawda, ostatecznie to klient decyduje o tym, czy zrobi zakupy w centrum handlowym w Warszawie. Jednak reklama wielokrotnie powtarzana, zwłaszcza wizualna, mocno wbija się w świadomość klientów. Aż jedna trzecia z nich potwierdza, że przy zakupach zasugerowało się przekazem reklamowym. Równie dobrowolne jest także udostępnianie operatorom telefonów lokalizacji naszych urządzeń mobilnych. To dzięki nim wchodząc do konkretnego sklepu, natychmiast otrzymujemy informację o aktualnych promocjach.

Statystyczny klient galerii handlowej spędza w niej kilka godzin. Zupełnie zrozumiałe jest, że ten cenny czas właściciele obiektów chcą wykorzystać na jak najlepsze zaprezentowanie swojej coraz bardziej rozbudowanej oferty.